En av mina absoluta favoriter!

Detta är egentligen inget märkvärdigt,
dock är det en super god kombination som
jag själv älskar till tusen! Om Ni, som jag, älskar
gravad- eller kallrökt lax måste ni prova denna kombination.
En laxbit tillsammans med ungsrostat, mörkt bröd och
en pepparrotskräm.
Pepparrotskrämen är fantastiskt god och väldigt
enkel att göra.
Blanda 2/3-delar philiadelfiaost med 1/3-del cremé fraiche.
Hacka färsk dill och gräslök, blanda i örterna i krämen.
Salta och peppra.
Rör i pepparrot på tub (den är faktiskt mycket godare än färsk).
Pepparrot efter smak, dock tycker jag att det ska vara ganska mycket
pepparrot så att man riktigt känner smaken.
Krämen ska helst stå ett par timmar, kan faktiskt stå över natten
om man vill förbereda till dagen efter.
Väldigt, väldigt gott och lite festligt!
Perfekt förrätt till festmiddagen eller en mysig avslutning på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0