Husmanskost delux!



Idag blev det min favorithusmans till middag.
Ungsbakad laxfile, täckt med ört-och fetaostkräm.
Buljongkokta morötter, broccoli och vitlöksbröd.
Detta är så otroligt gott och det bästa av allt är att
en exakt lika dan portion ligger i matlådan och väntar tills
lunchen i morgon. Kan kanppt vänta!
Det jag vill tipsa om idag är den underbara ört-och fetaostkrämen.
Otroligt enkel men helt underbar, för att inte tala om kobinationen med
ungsbakad lax. Detta är gudomligt gott!
Lova mig att ni testar detta nästa gång ni ska äta lax!

Blanda 2/3-delar fetaost med 1/3-del lätt cremé fraiche.
Blanda i minst en matsked pepparrot (självklart den på tub). Jag har alltid mycket pepparrot i,
älskar pepparrot på tub! Du ska känna smaken av pepparrot, smaka av och blanda i mer om det behövs.
Riv och blanda i skal av en limé, pressa i lite limésaft.
Salta och peppra.
Finhacka och blanda i dill och gräslök. Rör om.
Det gör inget om fetaosten är lite klumpig, det blir bara gott.
Krämen ska serveras kall. Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0