Amerikanska pannkakor!

Om det är någon frukost som jag gör alldeles för sällan så
är det Amerikanska pannkakor. Oj vad det är gott!
Bilden är tagen för flera månader sedan, vilket vittnar om hur lång tid
det var sedan sist. Även om det är en ganska onyttig frukost så måste jag erkänna
att jag tycker att det är värt det, ibland. Absolut inte för ofta, då försvinner nog
den där lyxiga känslan och den riktigt goda smaken. Men att låta det gå så här lång
tid mellan gångerna är inte okej, dags att grädda pannkakor alltså!
Tycker att detta är en mysig frukost, gillar att börja dagen med den känslan.



Ett bra recept på Amerikanska pannkakor är detta:
4 äggvitor
4 äggulor
2,5 dl mjöl
3 msk socker
En nypa salt
2,5 dl mjölk
3 msk gräddfil
50 gram smält smör

Vispa upp äggulorna med elvisp.
Vispa äggvitorna till ett hårt skum (var noga med att visparna och bunken är rena och torra)
Blanda alla andra ingridienser.
Blanda i äggulorna och vänd till sist ner äggvitorna i smeten.
Stek pannkakorna och servera varma.
Tillbehören kan varieras i all oändlighet, glöm dock inte lönnsirapen (ett måste).
Jag gillar även banan, färska jordgubbar och melon.
Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0